Afbouwfase................

10 september 2019 - Rome, Italië

De afbouwfase is in volle gang..............  Helaas moeten we de rem erop zetten, anders kunnen gasten die last-minutes boeken niet bij ons terecht en hebben wij een probleem. Tot 15 september kunnen wij nog boekingen ontvangen en vanaf 11 september gaan dagelijks de laatste gasten naar huis. Zo kunnen wij elke dag deze tenten schoonmaken, inpakken en afbouwen. Inmiddels hebben wij al 12 tenten gereed. In oktober komt de afbouwploeg uit Nederland om alle spullen te verzamelen in een loods, hier in de buurt en ook om de tenten  daadwerkelijk af te breken. Op deze camping blijft niets staan, zelfs de Italiaanse gasten die een seizoensplek hebben moeten hun accommodatie afbouwen.

We hebben ons uitje naar de Monte Baldo een week later nog kunnen realiseren. Met de inmiddels gerepareerde auto driekwart de berg op, om vervolgens het laatste stuk per voet te beklimmen. Heerlijk genoten van de rust, alhoewel er nog veel toeristen waren.

Langzaam maar zeker keert de rust weer op de camping, alhoewel de Italianen blijven komen in de weekenden. Zelfs nog een feestweekend 31 augustus-1 september in  het dorp Lugana. Hier op de camping de laatste keer live muziek. Wij zijn daar geheel niet rouwig om..........

Op 5 september hebben wij nog een leuk uit stapje gemaakt naar Malcesine, om daar vervolgens met de boot naar Limone te gaan. Een leuk stadje dat met steile wanden in de rug aan de Westoever van het meer ligt, behoort met zijn 10.000 logeerbedden tot de toeristische hotspots aan het Gardameer. Nou dat is gebleken wat veel toeristen. We hebben een heerlijke vislunche genuttigd met de verrukkelijke Luganawijn. Ook hebben wij 2 leuke pizzaborden gescoord. We hebben genoeg inspiratie opgedaan om andere soorten pizza's te maken..........hmmmmmm nu al zin aan. Mijn favoriet is verse knoflook, gambas en spinazie. TOP!!

Het weer is vanaf 6 september omgeslagen, vanaf heel heet is het nu heerlijk aangenaam, eind van de week gaat het trouwens weer naar de dertig graden.

Nog ff doorzetten en volhouden. Onze planning is om volgende week woensdag 18 september deze camping te verlaten en dan nog heerlijk naar Oostenrijk in een hotelletje te verblijven. De weersvooruitzichten zijn goed, kunnen ook wij nog even van de rust genieten.........jullie horen!!

1. Frits en Janet:
    14 september 2019
    Lieve harde werkers,
    Wat is het snel gegaan en het nodige meegemaakt. Het afbreken , schoonmaken e.d is nog een pittige klus, maar vanaf 18 sept is het adios Italia. Dan nog genieten van het mooie Oostenrijk. Even rustig met z'n 2en en dan richting Ned.
    Liefs Frits en Janet
  2. Antje en Nico:
    15 september 2019
    Dus toch nog die felbegeerde pizzaborden, ha ha. Maar 2? en je gasten dan? Als wij dan de versie spinazie meenemen..... er staat nog heel veel op onze tuin. Nee, zonder gekheid: we zien er naar uit om jullie weer hier te ontmoeten en zijn heel blij dat jullie nog heerlijk wat vrije dagen kunnen doorbrengen met veel mooi weer. Een hele goede en veilige thuisreis gewenst.
  3. Henny en Nico:
    15 september 2019
    Ja zeker nog even doorzetten met schoonmaken en afbouwen en dan nog even samen een heerlijk weekje genieten. Dat hebben jullie dan echt verdiend. En wat betreft die pizza met garnalen en spinazie en knoflook, die is idd heerlijk en kom ik graag een keer proeven bij jullie👍😂😂 heel veel succes nog met de laatste loodjes en geniet nog van jullie weekje in Oostenrijk. Daarna hopen we jullie weer gauw in Nederland te zien. Een lieve groet van ons Henny en Nico