De tweede helft is begonnen................

21 juli 2019 - Rome, Italië

De hoogste tijd om jullie weer bij te praten.......onze vrienden zijn allang weer terug in Nederland en Cor heeft het contract van Bella Italia nog verlengd tot 15 juli. Nog 2 weken vol aan de bak, waar onze vrienden getuigen van zijn geweest.

Met Nico&Antje hebben we de wandeling afgemaakt  waar ik jullie eerder van heb verteld van Busatte naar Tempesta, via 3 hangbruggen in totaal 500 treden. Een schitterende wandeling met mooie vergezichten over het Gardameer.  In totaal 3 uren gelopen, heen en terug. Onderweg onze eigen meegebrachte lunch genuttigd. We waren weer even van de camping af, alhoewel Cor z'n diensttelefoon roodgloeiend stond. 'Smiddags naar het stadje Malcesine geweest. Precies een week later, waar we met Siep ook waren geweest hebben bij het zelfde tentje een biertje gedronken. Ter afsluiting een heerlijke pizza gegeten in het restaurant naast Camping Cappuccini,  waar Nico&Antje met hun caravan staan.

Ook woensdag vanaf elf uur hadden we tijd om gezamenlijk op te trekken. Cor had eerst met een collega een tentdoek vervangen. Tussen de uitjes door werd ook nog gewerkt hoor........... We zijn eerst naar het olijfoliemuseum van Cisano ten zuiden van Bardolino geweest. Hier staan oude hefboompersen, molenstenen, een schroefpers, werktuigen en andere gebruiksvoorwerpen, maar ook borden met informatie over hoe de oliewinning nu in zijn werk gaat. Met de nieuwe centrifuges worden de geperste olijven extreem snel rondgeslingerd, waardoor elke druppel wordt opgevangen. Bij dit museum is ook een winkeltje, waar we uiteraard olijfolie hebben gekocht voor thuis. Na dit bezoek onze eigen lunch genuttigd, om daarna het stadje Bardolino aan te doen. Antje en ik hebben ff gezellig geshopt en de nodige topjes gescoord. Zo waar de zelfde, 1 maat!! En waar zaten de mannen...........je raad het al,.............. op een TERRASJE!!  Op de camping van N&A heerlijk gezwommen en met elkaar daar gegeten. Een heerlijke wokschotel met veel groenten en vis. Afgesproken dat ze vrijdag in de namiddag nog bij ons komen op de camping en Cor z'n lekkere mediteriaans visgerecht van de skuttelbraai komen proeven. Tevens was dit onze laatste gezamenlijke maaltijd. Ons stond nog een druk werkweekend voor de boeg en onze vrienden rijden zondags weer richting Nederland. Een super fijne en gezellige tijd met elkaar gehad.

Nog 1 week voor Cor om dagelijks een aantal X naar Bella te gaan en voor mij dat ik deze week nog alleen deze camping draai. Vanaf volgende week gaan we weer samen werken op 1 camping. Wat een rust zal dat geven. Er is een tijdelijke  opvolger gevonden die camping Bella Italia van 15 juli tot en met 25 juli draait..........en DAARNA? Op zatermiddag 14 juli hebben wij aan bet eind van de middag e.e.a. overgedragen en als afsluiting hebben we ons zelf op een etentje getrakteerd op Bella.

We hebben de balans opgemaakt.............Cor is 150 X naar Bella gereden, op de fiets niet meegerekend gedurende 3 en een halve maand. Heeft nu weer tijd gevonden om te lezen en afgelopen week zijn we 2 dagen van de camping afgeweest. Eerst een dag naar een naburig zwembadcomplex, puur om te relaxen en te zonnen en de tweede dag een autorit langs de drie meren het Ledro-,Idro-en Valvestinomeer. Het Lago di Ledro, een bergmeer met een schitterend diepgroene kleur in de Valle di Ledro, is een half  uur rijden door een lange tunnel ten noorden van Riva. Via een adembenemend mooie en bochtige weg rij je door het Vallei d'Ampola omhoog naar het Lago d'Idro. Het meer, waar je na een uur rijden aankomt, ligt als een fjord in het dal, omgeven door hoge, met donkere bossen bedekte rotshellingen. Rond de zuidpunt van het Idromeer leidt de route nu naar het Lago di Valvestino, een stuwmeer van de Toscolanobeek. Smal, veelvertakt en donkergroen stroomt hij diep beneden door het dal. Bij een uitkijkpunt kun je genieten van de schoonheid van het meer! Een uiterst bochtige weg leidt van het Lago di Valvestino  naar de bovenste delen van Gargnano. Hier heb je weer uitzicht op het Gardameer. Beneden aangekomen rij je langs de Westoever terug naar het zuiden van het meer, nog anderhalf uur terug naar onze camping. In het restaurant aan het Gardameer, waar we ook met onze vrienden hebben gegeten, hebben we ook nu een heerlijke vispizza gegeten. Een vermoeiende, maar zeer zeker de moeite waard, deze 3 merentocht!!

We sluiten met geweldig mooi nieuws af.........onze kinderen en 3 kleinkinderen zijn nu onderweg naar Italië. Ze reizen met hun 'nieuwe vouwwagen eerst richting Duitsland, Zwitserland, om vervolgens bij ons te komen. Jullie zullen begrijpen dat we reikhalzend naar deze ontmoeting uitzien.......Ciao vanuit een steeds warmer wordend Italia.

1. Fenny:
    24 juli 2019
    Zo te lezen hebben jullie lekker veel bezoek uit Nederland. Ook een hele fijne tijd met Aly en Ype en de kleinkinderen. Liefs uit Silvolde. X
  2. Frits en Janet:
    28 juli 2019
    Heel wat beleefd en gedaan. Nu lekker genieten vd kinderen en kleinkinderen.
    Lieve gr uit een warm Wapse. In de buurt van Diever en Dwingeloo
  3. Michel en Jolanda:
    30 juli 2019
    Hallo Lieve Buurtjes.

We hebben een super leuke vakantie gehad met jullie als Buurtjes.... We missen jullie nu al 😂 Ook Amy is onderweg weg ziek geworden dus het was een leuke terug reis 😔 Maar we zijn weer veilig thuis aangekomen. Jullie nog een hele fijne tijd bij het Gardameer en geniet van de kids en kleinkids. Dikke kus van Michel Jolanda Amy Zoë en Liam
  4. Janke Bergsma-Algra:
    2 augustus 2019
    Hoi buurtjes,
    Mooi dat jullie weer samen op de camping zitten. Jullie zien ook veel van de omgeving. Wel lekker dat jullie ook uitjes kunnen doen. Geniet met de kinderen nu ze ook bij jullie zijn. Veel plezier toegewenst.
    Groetjes van Janke.